פתח דבר

עמוד:8

מודעות לשיפור איכות החיים של הפרט ושל החברה מחייבת לצייד את בוגרי מערכת החינוך בכלים המאפשרים לפתור בעיות ולקבל החלטות באופן מושכל . טיפוח מרכיב זה בקרב האזרחים הוא בגדר "צו השעה . " בישראל מודגש אתגר זה בתפיסה החינוכית של תכניות לימודים במדע וטכנולוגיה לבית הספר היסודי 1999 ) ) ולחטיבות הביניים ( 1996 ) של משרד החינוך , התרבות והספורט 1996 , 1999 ( לפרטים מלאים ראו בביבליוגפיה של שער שני . ( תכניות אלו , הנשענות על תפיסת העולם של , ( Science , Technology , Society ) STS-n מציבות לעצמן מטרה חינוכית מרכזית : לפתח בקרב האזרחים מעורבות בתהליכים חברתיים , כדי שיהיו לאזרחים המסוגלים לנקוט עמדה ולהשפיע על תהליכים הכוללים קבלת החלטות . מטרה זו מהווה מרכיב מרכזי באוריינות המדעית והטכנולוגית , והיא בבחינת המסר החינוכי המרכזי שספר זה מבקש להעביר .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר