פתיחת חלונות

עמוד:11

הספר מציג מסגרת חשיבה כוללנית של מעשה ההנחיה והצעה לתכנית אופרטיבית לעבודת המנחה בשדה , שכן הוא מתווה את הקשר בין ההיבט היישומי והמחקרי . בחמשת החלונות המופיעים בספר יכולים העוסקים בהכשרת מורים באקדמיה ובהנחיית מורים בשדה - מורי מורים , מאמנים ומדריכים פדגוגיים , מתכנני השתלמויות למורים ולמנחים ומורים בכל שלבי ההתפתחות המקצועית שלהם למצוא ציר התפתחות מובנה של הנחיה . בציר זה ניתן לשלב התבוננות נוספת בהיבטים שונים כמו : תפיסת התפקיד ; מיומנויות הנחיה ; דילמות אותנטיות ; ועקרונות לתכנית הנחיה , בעיקר להנחיית מורים בתחילת דרכם המקצועית וכן להנחיית מורים עולים חדשים . כל אלה מכוונים לאפשר למורה קידום מקצועי שיסייע להעלות את מעמדו בחברה . הנחיית מורים לשם השתלבות הן במקצוע החדש והן בתרבות המערכתית של בית הספר היא השקעה ששכרה בצדה עבור המורה , עבור מערכת החינוך ועבור המדינה , בשל תרומתה להגדלת הסיכוי להשתלבות הדרגתית של המורה במערכת , לחיזוק תדמיתו ולהתמדתו במקצוע ההוראה . מסרים מרכז"ם בססו הנחיה היא פרופסיה שבאה לידי ביטוי במגוון דגמים של ביצוע . "הנחיה על הנחיה" של קהילת מנחות היא דגם ייחורי . שיח הנחיה מושתת על אירועים קריטיים של מונחים . שיח "הנחיה על הנחיה" מאפשר מסגרת חשיבה רפלקטיבית על ההנחיה . משמעות המסגרות בס 9 ר מסקנה , סיכום , עיקרון , תהליך , תוצר של הדגם "הנחיה על הנחיה" הגדרה או היגד ממקורות חיצוניים עצות מניסיונם של מורים . תארנים : מורים מתחילים , מנחים , קהילת מנחים , נרטיב הנחיה , הנחיית מורים כפרופסיה , הנחיית מנחים , תכנון קוריקולרי להנחיה , הנחיית מורים עולים , הדרכה פדגוגית , התפתחות מקצועית .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר