הקדמה

עמוד:14

14 מוח הילד הביולוגית, ילדים הם הזרע שמפיץ את הגנים שלנו ומבטיח את קיומנו בדורות הבאים . מן הבחינה הפסיכולוגית, רבים רואים בה את מימושו של אינסטינקט שאין לנו שליטה עליו . ומן הבחינה הרוחנית, היא מייצגת את האפשרות להגיע לכלל סיפוק למראה ילדים מאושרים גדלים . כמו שכל אב ואם מבינים מהרגע שהם נושאים את ילדם בזרועותיהם בפעם הראשונה, ההורות משמעה גם אחריות מכמה סוגים . קודם כול, האחריות משמעה טיפול בילד, לרבות הזנתו, טיפוחו והגנתו הבסיסית . למרבה המזל, המיילדות בבתי החולים והסבתות השמחות לעזור נתנו לכם מן הסתם שיעורים תיאורטיים ומעשיים בכל הקשור לטיפול עצמו . שנית, הורות כרוכה באחריות כלכלית . גידול ילדים מחייב הוצאות בלתי נמנעות, לשמחתם של חנויות כולבו, בתי מרקחת, גני ילדים ומרכולים . למזלנו השקיעה בנו מערכת החינוך שתים-עשרה שנות הוראה בממוצע, ולכן אנחנו אמורים להיות מסוגלים להתפרנס . אנחנו יודעים קרוא וכתוב ; אנחנו מסוגלים להפעיל מחשב ; אנחנו יכולים לדבר — או לנסות לדבר — בשפה אחרת ; אנחנו מסוגלים לשבת כמעט שמונה שעות ביום ; אנחנו יודעים לעבוד בצוות וקיבלנו הכשרה מיוחדת לעסוק בתחום שאנחנו עוסקים בו . האחריות השלישית המוטלת על ההורים, והחשובה מכולן, היא חינוך הילדים . החינוך, מבחינתי, משמעו תמיכה בהתפתחות מוחו של הילד, כדי שיום אחד יאפשר לו המוח הזה להיות עצמאי, להגשים את מטרותיו ולהיות מרוצה מעצמו . כשמסבירים זאת כך, הדבר נשמע פשוט, אבל חינוך הוא עניין מורכב, ורוב האבות והאמהות אינם מקבלים שום הכשרה לעזור לילדיהם בתהליך הזה . ביסודו של דבר אין הם מבינים מהו תפקוד מוחי בסיסי, איך המוח גדל ואיך הם יכולים לתמוך בהתפתחותו . כל הורה עלול לפעמים להרגיש אבוד או חסר ביטחון בשאלה איך עליו לסייע לילדיו בהיבטים השונים של התפתחותם השכלית והרגשית . בפעמים אחרות

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר