מבוא לקורא הישראלי

עמוד:10

10 מוח הילד דעת המבוסס על כללים חברתיים, ומתי ההשפעה על פיתוח מודעות כזאת תהיה משמעותית יותר . ההתמקדות של בילבאו בסוגיות הללו והשיטות שהוא מציע מאפשרות להצמיח ילדים בטוחים ומאושרים יותר . מרכזי מחקר למדעי המוח ותוכניות לימודים מיוחדות במוסדות אקדמיים התגבשו רק לקראת סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת . בשנים שקדמו לכך התמקדה ההכשרה למורים ולהורים בהקשרים הפסיכולוגיים בעיקר . את הקמתם של המרכזים לחקר המוח בארץ ובעולם ניתן לייחס בעיקר להתפתחות המהירה של עזרים טכנולוגיים המאפשרים בדיקות של פעילות חשמלית או דימות של אזורים פעילים בזמן אמת, תוך ביצוע מטלות קוגניטיביות שונות, ללא פעולות רפואיות חודרניות . כמובן, שהתפתחות כזאת אפשרה להרחיב ולהעמיק לאין שיעור את תחום מחקרי המוח . כעת, לאחר שאנו מבינים טוב יותר את התפקודים של מערכת העצבים המרכזית ( שחלקה נמצא במוח ) , מתעוררות שאלות הנוגעות להבדלים בין המחשב המתקדם ביותר למוח . סרטון קצר ומרתק ביוטיוב בשם : BRAIN POWER – From Neurons to Networks , דן בהשפעות של הטכנולוגיה על מוחנו ובשאלה כיצד אנחנו מעוניינים ליצור שינוי במוחנו בעקבות החשיפה לטכנולוגיה . לאורך ההיסטוריה נערכה השוואה בין ביצועי המוח לביצועי הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של אותה תקופה : בתחילה זה היה השעון, אחר כך המכונה, ולאחר עוד מספר השוואות נבחר האינטרנט . ההשוואות בוצעו כדי להבין טוב יותר את המוח האנושי . בסרטון הנ"ל, כאשר משווים בין כמות הדפים באינטרנט לכמות תאי העצב, מתברר שיש פי עשרה יותר דפי אינטרנט . אבל כאשר משווים את מספר הסינפסות במוח ( האזור שדרכו "מתקשרים" תאי העצב זה עם

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר