הקדמה סיפור אישי

עמוד:13

13 ושוב להיפגש עם הצלילים משותקי מוח ) P . C ( שסבלו מבעיות ראייה ועוד . בטיפולים שלי שם מצאתי את עצמי פעמים רבות מאלתרת מנגינות וממציאה שירים למטופלים שלי . זכור לי היטב הטיפול בדולורס, ילדה עיוורת בת שש שסבלה משיתוק מוחין . הבנתי שדרך אלתור במוזיקה והמצאת שירים אוכל לעזור לה להתמצא בחדר הטיפול . התחלתי כל פגישה בשיר שלום עוד לפני הגיעה לחדר, והצלילים עזרו לה למצוא את דרכה לחדר . בחדר עצמו שיחקנו במשחק חזק – חלש : היא הייתה אמורה להגיע לכיסא שלה ולהתיישב עליו . אני ניגנתי בפסנתר . כשטעתה בכיוון, ניגנתי חלש, וכשהייתה בכיוון הנכון, ניגנתי חזק, וחזק עוד יותר כשממש הגיעה לכיסא והתיישבה עליו . זכורים לי שירים שהמצאתי על צבעים, כדי לנסות להסביר לדולורס מהם הצבעים השונים והיכן הם נראים בטבע, שירים על ריחות ועל טעמים . אהבתי מאוד את העבודה עם דולורס : הרגשתי יצירתית מאוד, והפקתי הנאה עצומה מהחוויה המשחקית שנוצרה בחדר בין שתינו . חוויתי את החיבור בין נוכחות טיפולית משחקית שלי ובין קשר טיפולי וצמיחה של המטופלת שלי . נושא התזה שלי בלימודים היה גיבוש תכנית לאימון שמיעתי באמצעות המוזיקה לילדים חירשים – עיוורים . בחדר המוזיקה, שהיה בבניין שהיו בו ילדים אוטיסטים, מקצתם חירשים וכולם כבדי ראייה או עיוורים, הייתה רצפת עץ שמתחתיה רמקולים, והיה אפשר להרגיש את המוזיקה שיצרנו בחדר דרך הוויברציות ברצפה . כך גיליתי שוב שגם ילדים חירשים יכולים ליהנות ממוזיקה . כעבור כמה שנים חזרתי לארץ ועבדתי במועדונים טיפוליים בערים שונות ) רחובות, תל אביב, חולון ( עם ילדים שסבלו מליקויי למידה, מפיגור ומהפרעות התנהגות . באופן פרטי טיפלתי בעיקר בילדים שסבלו ממגוון בעיות וליקויים, אך גם במבוגרים נורמטיבים . אני זוכרת את העבודה במועדונים הטיפוליים . עבדתי שם בעיקר בקבוצות, והיו בעיות משמעת רבות . זכורה לי החלטה חשובה שגיבשתי בעבודה שלי עם קבוצות : הזזתי את הפסנתר כך

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר