מבוא

עמוד:9

9 ניר גולן תפגשו במדריך "הַקְהֵ֣ל" מושגים ומודלים חדשים נוספים אשר פותחו אף הם על-ידיי . הללו תורמים להבנת המהות והפרקטיקה של "הַקְהֵ֣ל" ויוצרים שפה מקצועית ייחודית . תהליך הלמידה המתרחש במהלך התנסות ב"הַקְהֵ֣ל" מביא את הלומד לתובנות אישיות, ועל כן בסוף כל פרק נמצא מרחב אישי לרשותכם . המרחב האישי מיועד לכתיבת תובנות אלו מהתנסותכם האישית בכלים השונים, רפלקציה, הערות והארות, לתיעוד ולשיתוף, אשר עלו במהלך קריאת הפרק ושעליהם תרצו להמשיך לעבוד . מכיוון שהתהליך הוא ספירלי, מומלץ בכל תהליך למידה חדש לחזור לתחילתו של המדריך . כמה מילים על עצמי : זה 30 שנה אני עוסק בייעוץ חינוכי ומתמחה במנהיגות ובהכשרה של מנהלים . את "הַקְהֵ֣ל" פיתחתי וכתבתי כמענה לצורך שפגשתי בארגונים עסקיים ובמערכת החינוך שבהם אני פועל . ניסיוני רב-השנים בהובלת שינויים עם מנכ"לים ומנהלים בכירים בארגונים השונים הביא אותי להבנה, שהלמידה המשותפת מחזקת את היחיד ומסייעת לו להבין את התופעות המורכבות המתרחשות כיום, ללמוד ולהפיק לקחים לעתיד ולהגיע להישגים מקצועיים גבוהים יותר, שאליהם כנראה לא היה מגיע לבדו . במדריך "הַקְהֵ֣ל" אני עושה שימוש במושגים ובמקורות מהיהדות, במבט אוניברסלי חוצה דתות ואמונות . מדריך "הַקְהֵ֣ל" מתבסס בעיקרו על תפיסת נשלי"ם ועל מודל סנהדרי"ן, שהם כלים מעשיים שפיתחתי במיוחד עבור קהילות מקצועיות לומדות . נשלי"ם היא תפיסה המבוססת על חמישה עקרונות : נ ושא או עולם תוכן משותף ; ש ילוב בין תיאוריה לפרקטיקה ; ל יווי על-ידי גורמים אקדמיים ; י צירת מרחב שייכות בטוח ותחושת שייכות ו מ ודעות לתהליך הלמידה והמשגתו . לאורך כל תהליך הלמידה, ובמיוחד בסוף כל מפגש, מתבצע שיתוף כל הלומדים בחוויית הלמידה שהתרחשה במהלך המפגש .

אוריון הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר