מבוא

עמוד:13

פרחים תלושים משיח 13 מנגנון מטפורי דומה, הנשען על העמקת השרירותיות של המודל הבלשני הסוסוריאני, קרי היעדר קשר הכרחי בין מסמן ( signifier ) ומסומן ( signified ) , 15 מנגנון זה יאפשר לי להשליך את משמעויותיו גם הוא ישמש אותי בספר . האיקונוגרפיות של הפרח על הנראות הנועזת שלו באמנות של "נשים חדשות" במאה ה – 20 . בחשיבה הפמיניסטית המוקדמת זכו התיאוריות של פרויד, כמו גם אלו של ממשיכיו, להתייחסות נרחבת ששמה דגש על מיניות האישה ועל מתן ביטוי לקולה הייחודי בשיח . אף על פי שהמתודה הפמיניסטית לא הגיעה לגיבושה הסופי עד לשנות ה – 70 של המאה ה – ,20 הרעיון הבסיסי שעמד תמיד לנגד עיניהם של חוקרי וחוקרות אמנות המבקרים באוריינטציה פמיניסטית, 16 הנה תנאי בסיסי ליצירה, לתוכן היה שהתייחסות למונח מגדר ( Gender ) ולהערכה של האמנות . בספרי זה, העוסק במשמעות דימוי הפרח ביצירותיהן של אמניות אמריקאיות מובילות אשר פעלו בעשורים הראשונים של המאה 17 ה – ,20 השתדלתי לפעול ברוח זו .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר