מקורות

עמוד:9

תוכנה של מסכת שבועות . א  מסכת שבועות עוסקת ברובה בענייני שבועה על כל סוגיה . ד לתופעת הנדר,והשבועה קרובה מא המסכתותתבועה לנדר, אך עריכן שים דמיון ביקִּרבה שנברר אותה להלן, וגם בהיבט החברתי קי דתית, חוצת תרבויות וחברות ונוהגת כמעט בכל העולם . - והמינוחים שונים . השבועה היא תופעה בין . היא באה, בדרך כלל, לתקף טענה או היגד ראשון . ההיגד"אמירת המשך"השבועה שייכת לסוג של ה המזכירה את שם ה', או שםוסחותה בעזרת נהראשון הוא קביעה או הבטחה, והשבועה מחזקת א ביטוי מקוצר, בעל ןקרוב אחר ( כינוי מקובל ) . מה תפקיד האל בשבועה ? קשה להגדיר . השבועות ה זכרת ריבוןה וממילא תוכן האמירה המלא אינו ידוע . ייתכן ש,אופי טקסי למחצה ( או טקסי מלא ) פגעתי בכבוד האל עצמו,חה,ם אמעל בהבטהעולמים היא מעין עדות : אני מתחייב בשם ה' כך שא . ייתכן"אָלָה"בתור המנוסח יעניש אותי . מרכיב זה של עונש הוא מעין קללה . במקרא מרכיב זה והאל ומרכיב העונש,עד וערב להבטחה או ערב לאמיתות ההיגדאגם לראות את השבועה אחרת : האל הו יותר . סמוי של הנשבע, נביא, ארון הקודש או חפץ ואשר : חפץ חשובאו בשם ,השבועה היא כאמור בשם האל חשוב אחר . גם נושאים אחרים . הם נגררים מהפתיחה "ארבע שבועות הן", אגב פתיחה זומצויים במסכת שבועות ואגב פתיחה זו נדונו גם ידיעות הטומאה . ברם עצם,שבהם חלוקה דומהנוספים הובאו נושאים ל כך שמטרת העורך לדון בשבועות, ואכן רובה עזיקין מצביעההכללה של מסכת שבועות בסדר נ המסכת עוסקת בשבועה לסוגיה .  שנים שחלפו מכתיבת הפירוש לכתיבת המבוא שינתה האקדמיה ללשון העברית את כללי הכתיב המלא, לפיכךב פי הכללים החדשים . רק המבוא כתוב על

הוצאת משנת ארץ ישראל

ספראי, זאב


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר