מבוא

עמוד:12

מסכת תמורה 12 הכוהני לאגור משאבים . כך או כך, מסכת מיוחדת מרמזת אולי על כך שלפנינו תופעה חברתית ל רצו לדחות . "ולא רק פרשנות תאורטית שחז יני תמורה זוכה למסכת שאינה מלאה בתוכן ממשי . מכל מקום, העיסוק בד סדר המשנה ה ( . "ה הם חטיבה אחת שיש בה חזרות וחכמים ייחודיים ) ראו פירושנו לסוף פ - פרקים א ה ( שפתיחת כל משפט בה "מ - ד"פרק א מגדיר מה ממירים ואיך, בתוכו משולבת תת יחידה ) מ אלא לפי חשבון" . היחידה המלוכדת שובצה כאן משום שמשנה ג אוהxהשועxתרבדמ "אין על המרה לפי חשבון ) אברים בעוברים ( . הפרק הראשון מסתיים בציבור שאינו ממיר, ובכך נפתח הפרק הבא . ב ( משווה בין קרבנות ציבור לקרבנות יחיד . הוא חוזר על פרטים מהפרק הקודם"מ - א"פרק ב ) מ נוספים בין סוגי הקרבנות, ועם זאת רשימת ההבדלים שהפרק מונה אבל מרחיב להבדלים ג ( משווה את קודשים לתמורה, ושוב מזכיר בין השאר את הציבור,"חלקית . המשך הפרק ) מ ופרטים ידועים אחרים . שני חצאי הפרק עוסקים בהשוואה, אבל כל אחד בסגנון אחר . החצי " . שני xבמ - yתונונגס - החלק השני בסגנון "חומר ב" ואילו y - מה שאין xב - הראשון בסגנון "יש ב העריכה מקובלים, ואיננו יודעים לשייך אותם לבית מדרש מסוים . פרק ג עוסק בתמורה ובוולד תמורה ובדינם אם התברר שאי אפשר להקריב את הוולד . הפרק רמטיבו רומז על המצב שלאחר החורבן, כלומר על תמורה שהומרה לפני החורבן ואי אפש להקריבה, ברם הוא הדין אם נפל בה מום . פרק ד ממשיך באותו נושא והפעם אם נפל הפגם בבעלים ) שמת ( או בתמורה עצמה שעוכבה ולא הובאה בזמנה, או שהקרבן המקורי התגלה . למעשה זה אותו נושא של הפרק הקודם, ויש כאן המשך באותו נושא אבל בפרטים אחרים . עות בתמורה או בבכור, והוא מתחיל במקרה של בכור בהמה פרק ה עוסק באמירות הפוג שהוקדש . ההקדשה פוגעת בבכורתו, שכן מעתה אין הוא רכוש פרטי אלא רכוש המקדש . הפרק ג ואילך ( במקרים של הקדשה בלתי נכונה . משנה ב חריגה, היא עוסקת בספק בכור, "ממשיך ) מ רק שלנו מושפע אולי מפרק ב בבכורות,ו ( . הפ"ב מ"ג ופ"א מ"נושא שנדון במסכת בכורות ) פ כפי שעולה מהטבלה .

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר