ראשית דבר

עמוד:III

לפרוטארכוס : "סומכים רוב בני האדם על הללו , ופוסקים שההנאות מבטיחות לנו את החיים הטובים . " הפילוסוף עמנואל קאנט אומר : "פילוסופיה היא אידיאה בלבד של מדע שבאפשר , שאינו נתון in concreto במקום כלשהו , אולם אליה מבקשים להתקרב בדרכים שונות . " המשנה הסדורה הינה פילוסופיה כללית , אישית קהילתית , טרנסצנדנטית אימננטית מרכיבה General , individual- ) social , transcendental-Immanence constructivism ( philosophy המרכיבה ומכילה במהותה מתודה המושתת על תבונה והכרה , הקוראת לשינוי רדיקאלי בתפיסת התרחשות המציאות הממשית , מרחב התופעות המשתנות , תוך חינוך בסיסי המאפשר ליחיד לראות להכיר ולקבל את איכויותיו סגולותיו הייחודיות . וכך , מתוך הכרה במציאות ההולמת של עצמו וסביבתו , יחיה את דרכו האחת והמיוחדת בתבונה בפועל , ביתר שלווה ושמחת הדרך . המידע הקיים והנגלה יחד עם ניסיוננו הצבור , מאפשרים ראייה מרחיבה והולמת יותר , המכוננת פעילות תודעתית הכרתית מעשית . כפי שמסביר טימיאוס לסוקראטס : "את הסיבה האלוהית עלינו לבקש בכל דבר ודבר , למען נזכה לחיי אושר , במידה שניתן לטבענו להיות מאושר" , וממשיך ואומר : "מי ששם את לבו אל אהבת המדע ואל תבונת אמת , ואימן בקרבו בראש וראשונה את החלק ההוא , הרי אם אומנם יגיע למה שהוא אמת , מובטח לו בלא ספק שמחשבותיו 2 פלבוס , כ ת ב י א פ ל ט ו ן , כרך , 'ג ) תרגום : יוסף ליבס , ) תל אביב , שוקן , , 1979 עמ' 516 3 עמנואל קאנט , ב י ק ו ר ת ה ת ב ו נ ה ה ט ה ו ר ה , ) תרגום : ש . ה . ברגמן , נ . רוטנשטרייך , ) מוסד ביאליק , , 1996 הארכיטקטוניקה של התבונה הטהורה , עמ' 412 4 טימיאוס , כ ת ב י א פ ל ט ו ן , כרך , 'ג עמ' 579

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר